Comeback!

Hei,

I går var jeg endelig tilbake!  Jeg gikk min første konkurranse. Det var bare klubbmesterskap i Askerhallen. Men herregud så gøy det var!

På forhånd var jeg litt smånervøs “jeg er spent på hvordan dette kommer til å gå/gleder meg til å gå”- type nervøs. Men da jeg kom på oppvarmingen på isen gikk nervøsiteten ganske mange hakk opp. Jeg gjorde så mye rart, men treneren min fikk meg på rett kjør akkurat i tide til jeg skulle gå.

Jeg begynte å puste med magen og da musikken begynte tok jeg et element om gangen. Resultatet var et rent kortprogram! 🙂

Jeg åpnet med en fin dobbel axel, deretter trippel toeloop – dobbel toeloop kombinasjon. Den var litt på hengende håret, men fordi den var i kombinasjon så reddet jeg hoppet med fart ut av landingen. Så bestemte jeg meg for å “gønne” på i trippel salchow  og da ble den fin. Jeg er også fornøyd med piruettene. Det var det beste jeg kunne gått med mitt utgangspunkt, og jeg er superfornøyd.

Vi får poeng og detaljene for programmet under den årlige klubbaften en gang i mai.

Det var veldig stas å konkurrere igjen. Det å ha på seg drakt, fikse seg med sminke og kjenne på spenningene før jeg skulle gå. Det aller beste var da jeg landet trippel nummer to! Jeg kjente lykkerusen oppover hele kroppen for det er i det øyeblikket man vet at det har gått bra. I tillegg så var det utrolig koselig at det var mange på tribunen som heiet på meg. Selv om klokken nærmet seg kl.22 på en mandag. Applausen da jeg takket for meg etter programmet varmet ❤
IMG_3508

Nå er det akkurat 7 måneder siden jeg opererte i kneet. Jeg hoppet min første dobbel axel 16.februar og trippel salchow samme dag. Jeg ventet med trippel toeloop til 27.februar.

Det første fulle kortprogrammet jeg gikk var tirsdagen den uken det var Nordisk(2-5. mars). Det var hardt å være så nærme, men likevel ikke være klar nok. Det å se lagvenninne reise når jeg kunne gjøre veldig mye på isen, men likevel så langt unna fordi jeg ikke var i konkurranseform.

Så i går var det ubeskrivelig moro å gå feilfritt kortprogram i første konkurranse. Jeg tok meg tid til å klappe meg selv på skulderen og lot meg selv være fornøyd og stolt av meg selv. For det er viktig å stoppe opp og nyte seire på veien mot større mål.

Det er fortsatt en del jobb igjen, og jeg er både gira og klar for det som kommer.

Ønsker alle sammen en videre fin uke, vi blogges!

IMG_3511
Treneren min, Berit! ❤ Og Jemima ❤

Leave a Reply

