Europamesterskapet 2017

Hei,

Jeg tenkte å oppdater etter EM-uken som gikk i slutten av Januar i Ostrava, Tjekkia.

Jeg reiste ned på mandag da første treningen var på tirsdag. Jeg var heldig og fikk trene i samme treningsgruppe som Joshi Helgesson.

wp-1485883246143.jpg

Kortprogrammet gikk på onsdag formiddag. Det gikk ganske bra, ble litt feil på siste hoppet, men jeg hadde det morsomt på isen fikk 48 poeng. Jeg var glad for å komme videre til finalen.

På torsdag var det bare trening, alle hoppene satt der og det føltes super bra. Jeg så en film på kvelden og la meg tidlig fordi jeg skulle opp kl 6 for å trene. Trening før langprogrammet gikk også veldig bra.16178806_1856999664518444_1774111754802774290_o

Langprogrammet gikk ikke som håpet, etter de tre første hoppene stivna jeg litt i beina, noe som ikke har skjedd på trening/konkurranse i år. Fikk med meg noen bra elementer, men mistet mye poeng da jeg falt to ganger. Jeg vet at jeg behøver mer programtrening noe som jeg fikk har fått da jeg har vært ute med skade under sesongen.

Selv om jeg var lei meg etter lang og hadde håpet på et bedre program, tar jeg likevel med meg mye bra fra EM-uken.

Det var koselig å møte mine kunstløp venner igjen, spesielt hyggelig å se Carolina Kostner tilbake igjen. img_3034

 

Evgenia Medvedeva vant konkurransen og fikk verdens høyeste poengsum noensinne i jenteklassen. Anna Pogorilaya kom på andre plass og Carolina Kostner tok brosje. Det er alltid gøy å se på de andre jentene. 

 På vei hjem hadde vi en hyggelig tur inom Krakow. Jeg kom hjem fra Ostrava med mer motivasjon og gleder meg til neste konkurranse.

wp-1485883236861.jpgwp-1485883412394.jpg

-Anne Line

 

 

Leave a Reply

