Eksamen, opptrening og juleshow

Hallo, bloggen,  – Long time,  no see.

Klokken er er ikke mer enn sju ennå, men jeg våknet tidlig i dag fordi jeg la meg klokken ni i går og sovnet før klokka var halv ti.

Den siste perioden har vært ganske hektisk. Sånn som jeg egentlig liker det. Det har gått i eksamensforberedelser, opptrening og juleshow-planlegging.

Nå har jeg juleferie, og snart kan jeg kun fokusere på trening! Eksamen var på tirsdag, og juleshowet er i dag og i morgen. Jeg har vært med på å koreografere flere show; åpningsnummeret, ett gruppenummer og flere soloer. Ellers har jeg hjulpet til med planlegging av kostymer, rekvisitter og manus.

Det går endelig mye bedre med beinet, men jeg er fortsatt under opptrening. Ikke gjør det vondt i kneet, eller legg, og er kun bakside lår som ikke er helt topp ennå. Den siste måneden har humøret vært så mye bedre. Folk har kommentert at jeg ser glad ut.

Det er bare sååå deilig at det går fremover, selv om det har også gått frem og tilbake under den siste tiden også. Utfordringen har ligget i å finne en balanse på hvor mye jeg skal gjøre i forhold til hva beinet har tålt. Jeg kan ha trent med vondt en dag, og det går fint dagen etter. Og jeg kan ha trent med samme type vondt en annen dag, og jeg kan ha våknet opp og det er veldig mye verre. Når dette har skjedd, så har det tatt en uke før det er tilbake som det var. Det har selvfølgelig vært irriterende, men har blitt flinkere til å vite hvor denne grensen går. Og nå er det en stund siden jeg har hatt tilbakegang. Det er bare så utrolig deilig å ikke ha vondt i det daglige, og heller ikke når jeg gjør de enkleste tingene på isen.

I dag kommer Anne Line hjem for show, landslagssamling på lørdag og for å feire jul! Jeg håper å se deg i Askerhallen.

I dag er det kl. 18.00 og i morgen er det kl. 16. 00. Håper vi sees!

Bildedryss fra den siste perioden:

Promovideo – fra showøvingen!

Leave a Reply

