Nytt program

Ny sesong – nytt program 

Jeg tenkte jeg skulle skrive litt om denne prosessen. Denne prosessen er veldig morsom. Vi får lov til å være med, og det er alltid moro å se hvordan idé blir til ferdig produkt når sesongen starter.
Noen ganger tar det kort tid, mens andre ganger er det mer krevend. Musikk, koreografi, drakt, sminke og hår skal samsvare med programmets konsept.

Koreografi og musikk

I år var jeg veldig usikker på hva jeg skulle gå til. Det er trener og jeg som kommer med forslag, og noen ganger er koreografen med. Til slutt kom jeg med et forslag. Jeg ville gå til en fiolinversjon av The Rolling Stones – “Paint it black.” Så i år går jeg for rocka, men fortsatt elegant i form av at det er rene linjer. En slags kombo.

Vi startet med koreografien i våres. Det var da jeg trente selv om jeg hadde vondt. Vi ble ferdig, rakk å begynne så vidt på friløpet, før jeg gikk av isen. Friløpet må jeg lage senere.

Drakt

Jeg skreddersyr draktene mine i Russland, og det har jeg gjort i mange år. I år fikk jeg en tidligere treningsvenninne, Oda, til å designe og tegne drakter. Hun er utdannet designer, så synes det er kult at hun kan gjøre det. Jeg har ikke peiling. Hun kom med mange forslag og jeg sendte det inn til Russland, som da sender nye tegninger. Så er det valg av drakt, valg av farge, type stoff, steiner, og om det er noen endringer.

I går sendte jeg inn målinger og valg av drakt, så nå er mye på plass! Det gjenstår bare at den skal passe. Det gjør den som oftest.

I år har jeg også hjulpet treningsvenninner. På torsdag var det Elisabeth og i dag Marianne.  Det er hyggelig at de vil at jeg skal hjelpe til og komme med forslag til valg av drakt.
IMG_5134

Sminke og hår
Dette kommer til slutt og er gjerne ikke så avansert. Sminken skal passe til fargene på drakten og tema. Det er da mest øyenskygge og lebestift som varierer, kanskje blush. Jeg har tidligere fått spørsmål om jeg kan skrive et innlegg om hvordan jeg sminker meg i konkurranser, og hvilke teknikker jeg bruker. Det kommer jeg nok til å gjøre en eller annen gang, har bare gått i glemmeboka.

Har jo hatt mye tid i det siste, så har noen blogginnlegg på lager, og har også noen videoer som Anne Line og jeg redigerte sammen i jul, men som aldri ble publisert. Så det kommer.

Ha en fin lørdag!

-Camilla

 

2 Comments

Add yours →

  1. Kjempespennende å høre om musikk og koreografi, det er noe av det mest spennende om sommeren – å finne ut hvilke nye programmer som kommer neste sesong. Lykke til med oppkjøringen, håper virkelig du blir skadefri snart. Og takk for svømmeprogram:)

    Like

Leave a Reply

