Recap of the week

Hei folkens, tenkte å oppdatere om hva jeg har gjort i det siste.

Først og fremst vil jeg si at Lukas har bursdag i dag! Gratulerer med dagen, elskling.

Han kom til meg fredagskveld. Jeg hadde lagd kake,  så vi feiret han da og det var en fantastisk hyggelig kveld.

12809513_10156608611510263_8092299758880152437_n
Han likte kaken

Jeg har tidligere skrevet om at jeg er student ved siden av kunstløpsatsningen. De to siste ukene har det vært intenslesing da jeg har lest til eksamen i linjär algebra. Vi går nå inn i en tentaperiod neste uke. Mine kurskamerater har tre eksamener tre dager på rad, men jeg leser bare linjär algebra nå så jeg har kun én eksamen.

Har nesten ikke gjort annet enn å trene og lese matte denne uka!  Til og med når jeg sover drømmer jeg om å løse oppgaver som handler om matriser og ligninger.

I starten når man for første gangen skal gjøre en tidligere examen føles det som det er mye som skal på plass før selve examen:

5889611_700b

Men etter hvert blir det bedre og man får mer peiling på hvordan man skal løse oppgaver. Jeg må innrømme at det er slitsomt rett før eksamen, det blir mye tankevirksomhet og så mye å lære meg,  er det noen av dere som kjenner seg igjen i det eller?

Skärmavbild 2016-03-13 kl. 16.03.55

Enkelte dager har det vært håpløst med matten, spesielt om jeg trøtt. Da blir det mye slurvefeil, som t.ex skrive av oppgaven feil også, merker man ikke det før i slutten når man er helt ferdig. Jeg har til og med brukt opp et viskelær under hele kursen. #Brajobba

a33D8Z5_700b

Andre dager føler jeg at jeg har kontroll og klarer å løse oppgaver uten problem. Det er først da det er gøy å regne matte.

Jeg jobbet litt med noen venner, og det er alltid hyggelig å ha selskap om man skal sitte på skolen en hel søndag.

 Trening

Under forbredelsene til eksamen så er det så deilig å komme til ishallen og tenke på noe annet! Det hjelper å få rørt på seg. Selv om hodet har vært litt tungt, så har det gått bra på trening og kjenner at jeg er i god form.  I morgen etter examen skal jeg bare fokusere på trening fram til VM! Gleder meg til at eksamen er over!

_DSC7652
Photo: Urszula Striner #malmoidrottsakademi

-Håper dere har hatt en fin helg!

-Anne Line

Leave a Reply

