Lagt skuffelsen etter nordisk bak meg med ny plan

Når alt ligger til rette for at jeg skal prestere, men så klarer jeg det ikke. 

Jeg har ikke oppdatert etter nordisk fordi jeg har vært sliten. Jeg hadde tidenes verste hjemreise, men den skal jeg komme tilbake til litt senere.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si om løpene mine i Danmark. Det var rett og slett alt for dårlig. Denne gangen gikk det veldig inn på meg. Jeg klarte ikke å holde tilbake tårene. De rant ukontrollert, mest fordi jeg var så skuffet over meg selv, men også fordi jeg har slitt mye denne sesongen i konkurranser.

Jeg ble så utrolig frustrert over hvordan hoppene mine har vært så stabile på treningene i forkant, også på treningene i Aalborg. Egentlig har de vært stabilie hele sesongen på trening. Men trening er trening, det spiller jo ingen rolle hvis man ikke klarer det når det gjelder.

Jeg hadde gått mange fulle program med stor suksess i ukene mellom NM og denne konkurranse. Jeg hadde til og med en “konkurransetrening” der jeg tok på meg friløpskjolen, trener filmet meg, og jeg hadde tilfeldigvis et helt hockeylag som publikum. Dette gjorde jeg for å skape mest mulig konkurransefeeling, og jeg gikk helt feilfritt løp med seks triple og to doble axler. Dette skulle gi meg trygghet inn i konkurransen.

11143185_1083609794993481_4923777339944707590_o
Photo: Pullen Photography

Under begge oppvarmingene under konkurransen satte jeg alle hoppene, og jeg hadde full kontroll. Jeg åpnet begge programmene med fall på trippel slynge. Den i friløpet var mer horisontal, enn vertikal. Jeg gjorde feil som jeg aldri har gjort på trening, mange og helt merkelige feil.Jeg endte på 8.plass med 122 poeng.

Nå har den verste skuffelsen lagt seg. Det hjelper å dra på trening og gjøre det bra. Nå har trener og jeg lagt en ny plan. Det som er helt sikkert er at jeg har trenger konkurransetrening. Heldigvis har jeg noen rett rundt hjørnet, og de er også nasjonale. Akkurat nå er det fint, for det er ikke moro å dra til utlandet uten å klare og vise frem det jeg kan. Så først er det Interskate i Oslo til helgen, før kretsmesterskap på hjemmebane neste søndag.

Planen består i å bryte mønsteret i programmene mine. Jeg har også sendt slynge på “ferie”. Alternativet var å sende meg på ferie, så da valgte jeg førstnevnte.

Men tilbake til hjemreisen. Konkurransen var ferdig ved 14.30, og jeg var veldig klar for å dra hjem. Det første flyet gikk ikke før 19.40, og da vi landet i København så fikk vi melding om at flyet var forsinket til 00.00. Noen timer senere fikk vi beskjed om at det var kansellert. Heldigvis reiste jeg ikke alene, men med lagleder, Anette. Vi sjekket inn på et hotell, og fikk rundt 4 timer søvn, før vi dro tilbake på flyplassen. Jeg var hjemme 9.30, og jeg var helt utslitt. Jeg sov en halvtime på dagen, og 12,5 time søvn fikk jeg den natten.

Nå har jeg fått hentet meg inn igjen, og fortsetter å jobbe mot nye mål.

*Forsidebilde fra Eventmedia

-Camilla

 

 

4 Comments

Add yours →

  1. Dette klarer du Camilla!

    Jeg har selv hatt den følelsen også, og kjenner godt hvordan det er når alt sitter på trening og ikke konkurranse, spesielt viktige konkurranser;)
    Men det er bare å legge det bak seg, legge en plan, så vil det bli bra!

    Like

  2. Howard Morgenstern March 13, 2016 — 9:39 pm

    Well as a fan and a friend. I say when you are in the air there is nothing so graceful, powerful or beautiful in sports. I knows you hard work will pay off and we your fans enjoy every minute you are on the ice!2

    Like

Leave a Reply

