Nordiskmesterskap med teknisk vanskeligere kortprogram

-Anne Line

Nye utfordringer

I helgen var det Nordisk i Aalborg i Danmark.12794643_10156554916745263_8830573831328113845_n

Etter Norgesmesterskapet snakket jeg med mitt trener-team, og vi ble enige om at det var på tide å ha et vanskeligere teknisk element i kortprogrammet. Planen var  å gjøre en trippel toeloop + trippel toeloop-kombinasjon.

Uken før Nordisk endret jeg planen og ville kjøre 3 flipp + 3 toeloop i stedet. Flipp er teknisk vanskligere en toeloop, og jeg likte ideen.

I tillegg hadde jeg aldri øvd på den kombinasjonen før, men jeg liker utfordinger og målet er jo at den skal sitte perfekt i fremtiden. Så det var veldig mye fokus på det elementet på treningene før konkurransen.

I konkurransen

Jeg er veldig fornøyd med forsøket, og det var ikke langt i fra å sette kombinasjonen. Trippel flippen var bra, men jeg manglet litt rotasjon på toeluppen og stepet ut. Se kombinasjonen her

Etter flippen hadde jeg vanskeligheter med å fokusere på det neste hoppet, og det ble dobbel i stedet for trippel så det ble en dyr feil. (man får ikke noen poeng for dobbelhopp.)

I starten av sesongen hadde jeg ikke trodd at jeg skulle prøvde det elementet i en konkurranse, men uken før nordisk landet jeg det på trening, og det var en så fantastisk gøy!  Det er såå herlig å kjenne at jeg kan mer enn det jeg tror. Det er gøy å satse, og givende å kjenne at jeg har mer potensiale inne.

Totalsett var konkurransen ikke noe særlig bra, men uansett har det gitt meg mye. Jeg prøvde noe nytt og er veldig fonøyd med innsatsen i kortprogrammet. Det er bra å steppe ut av komfortsonen for på sikt vil jeg vokse på det!

12794711_10156554937260263_2026718042491941556_o

Håper dere har en fin uke!

-Anne Line

 

 

Leave a Reply

