Me before you

Annonse

Jeg har blitt veldig glad i å høre på lydbøker. Anne Line skrev tidligere om hvordan hun brukte Storytel her. Jeg begynte å høre på lydbøker gjennom Storytel på reiser jeg også.  Men da jeg først begynte å komme inn i en bok, så ble jeg hektet. Jeg ville høre mer. Så i det siste har jeg brukt appen når jeg går til og fra trening, eller når jeg for eksempel venter på noe. Jeg er også blitt glad i sovemodus-funksjonen, der man kan stille inn en tid, og den stopper når du selv har bestemt det uten at du må gå inn på mobilen og gjøre det selv. Jeg synes det er veldig behagelig å avslutte dagen med litt lydbok før jeg sovner.

Nå er det min tur til å fortelle om noen lydbøker jeg har hørt på.  Dette er ukens tirsdagstips:

Jeg begynte med en lydbok som het “Luremus” av Elin Rise etter tips fra medplayblogger, Tina Helen Bergem. Du kan lese hva den handler om  her. Jeg syntes den var morsom, og typisk lett underholdning.

Deretter hørte jeg på “The Single Girl´s To-Do List” av Lindsey Kelk. Den handler om en liste med gjøremål som hovedpersonen, Rachel,  skal gjennom. Listen virker som “the perfect heartbreak-cure.” Anbefales!

Jeg har en tendens til å begynne på flere ting samtidig. Så jeg er både halvveis i “Tatt av kvinnen”av  Erlend Lo, og “The Great Gatsby” av Scott Fitzgerald.

ME BEFORE YOU
Men så kom jeg over en filmtraileren, “Me before you”, og gjett om jeg fant lydboken på Storytel. Så da begynte jeg på den også, og jeg ble fort glad i å høre på den. Helt tilfeldig fant jeg ut at Anne Line holdt på med den samme, og min venninne Hilde. Med andre ord: veldig populær.

Boken er skrevet av Jojo Moyes.
Boken er hittil den som har gjort mest inntrykk på meg. Jeg ble fort forelsket i hovedpersonen, Lou Clark, en søt og naiv jente som ikke har de største ambisjonene i livet. Livet hennes blir snudd opp ned en dag hun mister jobben på den lokale kaféen. Hun blir ansatt som hjelperen til Will Trainor, som havnet i en rullestol etter en bilulykke. Vi blir tatt med på en fin historie om hvordan møtet mellom dem utvider hverandres horisonter.

Jeg ønsker ikke å røpe for mye av hva som skjer i boken. Men jeg anbefaler den på det sterkeste! Den er rørende, spennende, morsom, fin og trist.

Foto: http://www.usatoday.com/story/life/movies/2016/02/02/sneak-peek-me-before-you-emilia-clarke-sam-claflin-exclusive/79636642/
Foto: http://www.usatoday.com/story/life/movies/2016/02/02/sneak-peek-me-before-you-emilia-clarke-sam-claflin-exclusive/79636642/

Da jeg var ferdig med lydboken, ville jeg vite hva som skjedde videre.

Jeg begynte ganske direkte på oppfølgeren: After You.

Jeg kan ikke si så mye uten å spoile den første. Jeg har rundt 1 time igjen av lydboken, og jeg liker denne like godt. Det jeg liker best med den, er alle de uventende hendelsene som oppstår underveis.

Så dette var mine boktips for i dag.

Har du lyst til å prøve Storytel gratis i 1 mnd? Trykk på linken her!

Ha en fin dag,

-Camilla

 

 

2 Comments

Add yours →

  1. Tina Helen Bergem February 23, 2016 — 9:34 am

    Haha godt å høre at det ikke bare var meg som syntes den var lett underholdning 😀

    Like

Leave a Reply

