Oppkjøring til siste del av sesongen

Nå er det lenge siden jeg har skrevet litt om hverdagen og hvordan treningen går.

Neste uke reiser vi et helt lag til Nordisk som i år er i Ålborg i Danmark.

På mandag la vi en plan for de to kommende ukene. Altså denne uka som var og neste uke. Vi skal gå 10 fulle program før onsdag neste uke. 5 kort og 5 lang. Vi fikk bestemme selv hvilket program vi har lyst til å gå under treningsøkten og når vi har lyst til det.

F15_2692
Photo: Luwig Welnicki – Joluskating

Jeg valgte å fokusere mest på friløp denne uka. Jeg gikk ett fullt friløp hver dag fra mandag til fredag. Jeg er fornøyd med 4 av 5 friløp.  Jeg gjorde kortprogram også på mandag, tirsdag, og torsdag. De to resterende kortprogrammene tar jeg i neste uke.

Nå som det er sesong så har vi mest fokus på istrening, men vi har også hatt barmark.

Vi har fokusert mest på hurtighetstrening. Men også spenst, mobilitet og stabilitet.

For et par uker siden filmet vi da jeg fikk nye øvelser i planken med strikk. Dere ser sikkert at jeg sliter med å finne stabiliteten i noen av de. Allerede denne onsdagen klarte jeg noen av øvelsene som jeg ikke klarte sist! Som den øvelsen jeg står på strak arm med foten opp.


Her er en annen video fra trening med Lene tidligere denne sesongen.

I går dro jeg inn til Oslo etter morgentrening. Jeg var først hos Sentral stasjonen fysioterapi og manuellterapi. Der fikk jeg nåler i ryggen, og massasje i rygg og rumpe. Jeg slet med ryggsmerter forrige vår, og ettersom jeg påfører kroppen store belastninger, er det nødvendig at jeg forebygger og får behandling selv om jeg nå er skadefri 🙂   Jeg er så heldig som får hjelp av SFM og Lene.


Deretter dro jeg til psykologen jeg har vært hos noen ganger denne sesongen. Hos han har jeg fått verktøy jeg kan bruke i mentaltreningen min.

På siste isøkt i går trente jeg med friløpsdrakten for å få mer konkurransefølelse.

Nå er det endelig helg! Jeg er ferdig trent. Nå har jeg en liten pause fra oppgaveskriving.  Jeg er inne i semesteret der jeg skal ta eksamen. Jeg leverer derfor kursoppgaver og fakultetsoppgaver. Så planen er at jeg får gjort ferdig to oppgaver i dag, og i morgen skal jeg bare hvile. Både hode og kropp!

Ønsker alle sammen en super helg!

-Camilla

 

 

One Comment

Add yours →

  1. Howard Morgenstern February 21, 2016 — 9:34 pm

    Camilla, You should take acting lessons! You could be a movie star when you are done competing!

    Like

Leave a Reply

