Gull og sølv i NM

Oppsummering av NM i Bergen

IMG_4939
Foto: Roman Martonenko


Denne helgen var det NM i Bergen. Vi var litt usikre på om vi skulle lage et innlegg sammen eller hver for oss, men vi kom frem til at vi kunne ha det sammen. Bare deler det opp litt. Vi tenkte å skrive mest om selve konkurransen her, og senere dele flere bilder i et annet innlegg.

Vi ankom flyplassen i Bergen på fredag morgen ganske likt og tok flybussen sammen til hotellet. Deretter dro vi rett til hallen for trening.

Kortprogrammet:

Anne Line: Kortprogrammet mitt var brukbart, kunne hatt litt bedre landinger på hoppene, denne gangen gjorde jeg i hvert fall hoppepiruttten, men fikk mindre level på både bøy og kombinasjonspirutten enn i EM. Jeg fikk 50, 07 poeng.

Camilla:

Kortprogrammet mitt var brukbart. Jeg hadde to feil. En hånd ned i isen mellom hoppene i kombinasjonen slik at jeg fikk -1, og jeg mistet omtrent hele hoppepiruetten. Jeg tror jeg tenkte jeg måtte ta igjen poeng fordi jeg hadde litt minus på trippel-dobbelkombinasjonen. Jeg tok derfor for stor fart inn i piruetten, men endte med å miste all fart i selve piruetten.  Men jeg er fornøyd med 3S, 2 A, trinnsekvensen, kombinasjonspiruetten og bøy.

Jeg fikk 47,80 poeng.

På kvelden hadde vi trening. Da var NRK Hordaland innom. Det var rart å ikke ha trening først på dagen, men starte rett på konkurransen, for så ha trening på kvelden. Etter trening var det rett på banketten.

Friløpet: 

Anne Line 

Høydepunktet i helgen var at jeg gjorde den beste flipp jeg har gjort i konkurranse så det var gøy. Jeg hadde noen feil, som stepet ut på 3 toeloop før jeg snublet og falt,  litt merkelig, men ellers var det mange andre bra elementer.  Totalt fikk jeg 141,01 poeng.
Camilla:

Friløpet mitt var helt grusomt. Jeg åpnet med en trippel flipp som jeg fikk rotert, men med step out. Det er første gang jeg har fått den rotert uten fall! Så det er gøy. Etter det første hoppet falt løpet fra hverandre. Det eneste hoppet jeg faktisk klarte, kombinerte jeg med et ulovlig hopp så da mistet jeg hele verdien av den også. ( siden jeg floppet på trippel toeloop som ble dobbel, og da gjorde tre doble toelooper) Så jeg hadde virkelig ikke hodet med meg underveis i programmet. Jeg kom av isen, og da jeg gikk inn i garderoben visste jeg ikke om jeg ville skrike eller gråte av frustrasjon. Men premieutdelingen var rett rundt hjørnet. Jeg ville ikke at det skulle se ut som jeg hadde grått, og jeg ville heller ikke ødelegge sminken min.

Jeg blir skuffet når jeg ikke leverer som jeg gjør på trening. Jeg fikk 122.71 poeng totalt. Det var nesten 20 poeng mindre enn jeg fikk i stevnet på Island bare få uker tilbake. Det føles som om jeg går 2 skritt frem, og 10 skritt tilbake. Men det er bare å legge slike løp bak meg med en gang. Jeg gir meg ikke før jeg får det til. Det kommer en ny mulighet snart, og jeg ser frem til det! 🙂

VIDEO fra helgen. Press play!

Tusen takk!
Tusen takk til Bergen kunstløpklubb som arrangerte et flott mesterskap! Takk til trenere, foreldre, forbund og ikke minst sponsorer: Fokus Rådgivning, Lerøy, Sentralstasjonen manuell og fysioterapi, Min Skøyte, Jennings, Make Up Store og Run and Relax.

Tusen takk til alle som vi fikk fine gaver og blomster fra! Utrolig koselig å lese kortene. Det var også veldig hyggelig å møte de små og lovende kunstløperne fra Bergen.

Tusen takk til alle som følger med 🙂
IMG_4895

Vi kommer til å legge ut flere bilder fra helgen 🙂

-Tvillingene

Leave a Reply

