Min første internasjonale seier i senior

Nå er jeg hjemme igjen etter et supert stevne! Jeg har ikke hatt tid til å oppdatere for ting har gått i ett! Men det skal sies at det er så mye morsommere å blogge når det har gått fint! 😉

Først og fremst må jeg begynne med å si hvor godt vi ble mottatt av den islandske organisasjonenskomitteen! Maken til behandling har jeg aldri opplevd før! Allerede da vi kom sa de at det var en ære at jeg var her. Jeg følte virkelig at de mente det, ettersom de hele helgen passet på at jeg hadde det fint. Jeg fortalte litt om første dagen i dette innlegget her.

Konkurransedag 1 
Treningen gikk veldig fint! Jeg gikk nesten hele kort, men jeg utelot trinnsekvensen. Da jeg var ferdig, var det en hel gjeng med små kunstløpere fra Island som klappet ivrig! Jeg passet på å neie ekstra kun for dem. Jeg gikk kortprogrammet ganske sent på kvelden. Jeg prøvde derfor å dra ut tiden mest mulig. Jeg ble igjen for å se på Frida (klubbvenninne) gå friløpet sitt.

IMG_7571
Frida Berge fra AKK

Jeg følte meg klar og forberedt, og tenkte: Nå kan jeg ikke huske sist jeg bommet på et element i kortprogram på trening, og i dag er ikke dagen for å gjøre det heller. Jeg varmet opp på bakken, og jeg småpratet med sjefen aka my coach, Berit! Vi ble enige om at jeg kun skulle gjøre det normale, for det er nemlig bra nok! Samt ble vi enige om at vi skulle spise sushi om jeg gikk bra, hvis ikke ble det polarbrød på hotellet.

Jeg åpnet med en kjempefin trippel slynge-dobbel toeloop kombinasjon som flere av dommerne ga meg pluss på! Jeg klarte trippel salchow, og dobbel axel. Jeg var fornøyd med levler på trinn og piruetter. I bøy fikk jeg en mindre level enn jeg gikk for, men samtidig fikk jeg ikke minus på GOE 🙂

IMG_7596
I kiss and cry, snap fra en som fulgte med på livestream

Jeg kom av isen og var fornøyd! Jeg hadde likevel ikke så store forvetninger i *kiss and cry*, men herregud så fantastisk det var å få ny pers!! 51, 46 poeng totalt etter kort!!

28,46 i teknisk og 23, 00 i programkomponenter. Så det var utrolig moro! Jeg ledet konkurransen med 9 poeng.

IMG_7591
#Lerøy

Jeg sa til trener at: – Da hadde jeg vel veldig lyst på sushi. Men sushi ble det likevel ikke, fordi stedet vi tenkte på var stengt. Men vi endte opp på en asiatisk restaurant der de hadde mat som var like nam!

Friløpet:
Friløpet er foreløpig det beste friløpet jeg har gått denne sesongen (selv om det skulle ikke så mye til for å slå det). Jeg hadde spesielt to elementer som kunne vært bedre. Flippen var ikke bra. Siden jeg hadde en hånd i isen etter trippel slynge før jeg gikk opp i dobbel axel, mistet jeg hele verdien av dobbel axel, og jeg fikk mindre verdi av slyngen fordi det sto +SEQ, og i tillegg minus fra dommerene. Denne feilen har jeg ikke gjort før, så da jeg gikk av isen trodde jeg det ville gå utover det siste hoppet. Men jaja, jeg lærer stadig av feil.
Resten var bra, med to triple toelooper hvorav en var en trehoppskombinasjon, trippel salchow komb, og dobbel axel. Endelig fikk jeg alle levler på trinn og piruetter som jeg skulle ha!

Jeg fikk 89,71 totalt : 46,04 i teknisk og 44,67 i programkomponenter.

Totalt fikk jeg ny pers!! 141, 17! Min forrige pers var på 139 poeng fra Riga forrige sesong.

Det beste med hele konkurransen var at jeg følte at jeg hadde kontroll! Jeg hadde ikke nerver, men kun var spent fordi jeg gledet meg til å gå. Og det er såååå mye morsommere å gå konkurranse da! Er jo ingenting som er bedre enn når det klaffer!

Premieutdeling
Før premieutdelingen startet fikk jeg beskjed om å gå på isen for islandsk presse. Jeg var alene på isen, mens fire forskjellige fotografer tok bilde av meg, og en med filmkamera. Så var det  utdeling av medaljer, før jeg ble intervjuet av TV, og deretter tok jeg bilder med små søte fans. Etter at jeg hadde landet på mandag, ble jeg også ringt opp, og intervjuet av den islandske “Se og hør.”

IMG_7631 IMG_7642
Skjermbilde 2016-01-26 kl. 19.37.56

RIG Banketten
Vi hadde ingen planer om å gå på banketten, men så ville organisasjonskomiteen at jeg så gjerne skulle komme, så da takket jeg og trener ja! Så da ble det bankett likevel, og planen var jo egentlig at vi skulle finne en ny sushi restaurant i byen. Men det fikk vi ikke til den dagen heller.

Jeg hadde ikke med noen andre klær en treningstøy, og det eneste alternativet jeg hadde var tights eller joggebukse…
IMG_7647Heldigvis var ikke det noe problem heller, da en islandsk venninne, Vala, kom meg til unnsetning med kjole og høye hæler.

Jeg hadde ikke tenkt over at konkurransen het: Reykjavik International Games, og det gjorde den fordi 21 ulike idretter hadde konkurranse over to helger, og banketten var felles for alle idrettene.

Maten var utrolig god, og det var fin underholdning med både sirkusartister, og innslag fra de ulike idrettene! De som hadde vunnet i hver idrett ble ropt frem for å få en premie.
IMG_7677
IMG_7693

 IMG_7701

Jeg er fornøyd med egen innsats! Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen av resten av sesongen!

Har ikke noe imot flyplassventing med det her

I morgen starter EM kortprogram for både senior kvinner og menn!! Jeg gleder meg utrolig mye til å se Anne Line og Sondre! Men har også veldig mange andre gode venner som deltar. Så jeg kommer til å følge med spent de neste dagene!

Anne Line går kl. 11 og Sondre går til oppvarming kl. 20.00! Hvor man kan se det vet jeg ikke ennå, men når jeg finner det ut, så gir jeg lyd!
Følg med på Facebook for raskere oppdatering.

Ønsker de begge masse lykke til! 🙂

Sportslig hilsen,
-Camilla

Leave a Reply

