På plass i Reykjavik!

Sånn nå er jeg på plass i Reykjavik!

Vi kom i går kveld. Jeg dro sammen med trener, Berit, og klubbvenninne Frida og moren hennes. På Gardemoen møtte vi resten av kunstløpgjengen fra Oslo.

Turen gikk smertefritt. Flyturen var likevel litt lang, men da fikk jeg tid til å lese en del. Jeg klarer fint å lese på flyet, men når det gjelder bil, tog og buss blir det heller podcast,lydbok eller musikk.
img_7542.jpeg Her er det mildt. Det regnet da vi kom frem, og da er det ikke noe vits å ta frem paraplyen fordi det blåser så mye at den blir bare ødelagt. Og det lukter fortsatt svovel her 😉
img_7561.jpeg

I dag har jeg trent, og det gikk fint. Isen her er bare helt fantastisk! Det er så deilig å komme til et sted der iskvaliteten er hakket bedre enn det den er hjemme, og man føler at man får en bedre gli på skøytene. Så det nytes!
img_7547-1.jpeg

Jeg har fått tidligere spørsmål om jeg kan fortelle litt om hvordan slike stevner fungerer og hva jeg gjør. Det vil jo alltid variere litt fra konkurransen til konkurranse, men er ofte ganske likt.

Så i morgen begynner treningen rundt 11-tiden. Det er jo ikke akkurat trening, men mer en gjennomgang av elementene i programmet. Vi får rundt 30 minutter på isen. Vi går program etter den samme rekkefølge som startlisten for konkurransen.

Så er det tilbake på hotellet.  Jeg må spise, og få tiden til å gå før jeg ordner hår og sminke.

img_7557.jpeg
Jeg liker å ordne ting på forhånd slik at det er klar til bruk. #Ad noen av produktene er sponset: Make Style og Make Up Store.
img_7550.jpeg
Jeg har også alltid med meg mat fra Norge. Det blir lettere å planlegge mellommåltider!

Kortprogram først: 
Jeg er i hallen en time før start og varmer opp før jeg skal på isen for 6 minutter oppvarming på isen. I en oppvarmingsgruppe er det maks 6 personer.

I morgen går jeg i andre gruppe som nr. 2 og konkurransen begynner 17.40.

Friløp dag.2
På søndag er det samme opplegg, men da går vi friløp.
Jeg har trening rundt 9-tiden, og konkurransen begynner 14.25.

 

Akkurat nå er jeg på hotellet. Jeg har spist og dusjet, og om litt går turen tilbake for å heie på jentene i novice!  Det er Frida fra Asker, Kari-Sofie og Martine fra Oslo som skal gå kortprogram i dag. #HeiaTeamNorge!  Etter det er det middag før jeg tar kvelden.

Følg meg gjerne på snapchat: camillagjersem, der legger jeg ut litt forskjellig. Enten spammer jeg masse, ellers legger ikke ut noe. #nothinginbetween som vanlig 😉
Ønsker alle en super helg!  :-*

Vi snakkes,

-Camilla

 

Leave a Reply

