Parøvelser i sideplanke #tirsdagstips

Hei, igjen! Da er det dags for tirsdagstipset, og i dag deler vi noen utradisjonelle variasjoner i sideplanke.

Vi synes det er morsomt å jobbe sammen og derfor gjør vi en del parøvelser når vi trener sammen.

Da vi begge var hjemme ved juletider, filmet vi inn noen øvelser for å illustrere hvordan man utfører de.

Antall repetisjoner og serier kommer helt an på nivå og behov.

Men vi kommer med et forslag.

1.Sideplanke for lysken

Det er viktig å tenke på at kroppen skal være rett og stabil, og at man hele tiden aktiverer bekkenmuskulaturen.
Antall: 10 repetisjoner x 3 serier.

Hensikt: Skadeforebyggende trening for lyske.

Rotasjonstrening er viktig i kunstløp som sikkert mange vet! Så her er to variasjoner i sideplanken.

2. Sideplanke med rotasjon

Antall: 10 x 3
Fokus : Viktig å prøve og holde kroppen så rett og stabil gjennom hele øvelsen.

3.Sideplanke med rotasjon

Antall: 8 x 3
Fokus : Viktig å prøve og holde kroppen så rett og stabil gjennom hele øvelsen.

Håper noen synes øvelsene er gode, og tar med litt inspirasjon til egne treningsøkter.

Ha en videre fin uke!

-Tvillingene

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: