Bli med Camilla på dans!

-Camilla-

På torsdag har jeg to isøkter og så avslutter jeg dagen med 90 minutter dans med Lisbeth! Dette er en økt jeg storkoser meg med! Det gjør hele treningsgruppen min også! Alle andre økter er det svært fokus på teknikk, presisjon og mestring. På denne økten er det derimot mer fokus på at vi får lov til å uttrykke oss selv, og at vi skal bli enda kjent med vårt eget bevegelsesmønster, slik at vi kan ta det med tilbake på isen.

Danseøkten er i forbindelse med Asker kunstløpklubb, og Lisbeth legger derfor opp økten etter bevegelser og teknikker som er viktige for oss kunstløpere.

Jeg tok med GoPro- kameraet i går og klippet sammen en liten snutt fra en liten bit av økten.

Som regel inneholder økten: Oppvarming med plasseringer og måten vi bruker pusten når vi danser.  De første dansene er derfor moderne-inspirert. Deretter jobber vi med mer klassiske teknikker som plie, tandu, releve, grand battement, osv. ( øvelser som man kan gjøre ved et barre)

Vi gjør også ting over gulvet. Det kan være alt fra hopp, piruetter og improvisasjonsøvelser. Både moderne og klassiske varianter. Improvisasjonsøvelser er utrolig morsomt. Vi får ofte en oppgave om noe vi skal formidle. Det kan være alt fra et bilde på noe, en følelse eller feks en historie.

Tilslutt gjør vi danser/koreografi. I løpet av en sesong får vi tre ulike danser som vi tilslutt viser fram på klubbens sesongavslutning! Vi pleier å velge tre ulike temaer. I fjor danset vi til “Take me to church” av Hozier, “Boss” av Fifth Harmony og et soundtrack fra Amelie.

Hva vi skal fremføre i år kan jeg fortelle om en annen gang!

Dansetreneren vår er helt fantastisk! Hun har en energi som ikke kan beskrives, men som må oppleves! Det er et høydepunkt å avslutte torsdager med den herlige dama! Det er umulig å dra derfra uten å bli smittet av det gode humøret hennes!

I dag har jeg hatt morgentrening på isen, vært hos fysioterapauten min Lene (Sentralstasjonen fysioterapi og manuellterapi.)  Jeg er fortsatt skadefri, men liker å forebygge skader, så hun hjelper meg med dette! Så om ikke så lenge skal jeg tilbake til Askerhallen for mer trening!

Ønsker alle sammen en superfin helg! Vi blogges,

-Camilla

 

 

2 Comments

Add yours →

  1. Howard Morgenstern January 16, 2016 — 6:22 am

    It’s the end of the day of a very trying week. How wonderful it was to enjoy your beautiful dancing. Thank You for sharing! Only wish I could read Norwegian! Love and God Bless!

    Like

Leave a Reply

