Bli sterk sammen #Tirsdagstips

Vi tenkte å starte med noe nytt! Tirsdagstips kommer på tirsdager, og siden vi har hatt mye tid sammen har vi allerede mange innlegg på lager.  Vi kan ikke garantere at det kommer hver eneste tirsdag, men vi får se.

Vi kommer til å dele treningsvideoer. Gi dere øvelser vi bruker og synes er gode. Mulig vi kommer med andre tips etterhvert, og her har du også mulighet til å komme med ønsker! 😉

Dagens tirsdagstips er plankeøvelser for forsiden. Vi har lagt ved tre øvelser. Noen kjenner de sikkert allerede, men for andre er det kanskje noe nytt.

Vi synes det er kjempemorsomt å jobbe i par. Vi prøver å gi øvelser der man ikke trenger ekstra utstyr, bare en treningsbuddy!

 

  1. For å gjøre øvelsen mest mulig utfordrende er det en fordel om personen som ligger i planken ikke vet hvilken fot som slippes, så gjerne slipp det samme beinet to eller flere ganger.
    Mål: Holde stabiliteten i bekkenet når personen slipper det ene beinet.
  2. Planke med rotasjon
    Trekk det ene beinet inn, roter hofta og strekk fribeinet ut. Armen på motstående side skal bøyes.Vi gjør mye planke med rotasjon, da rotasjon er en veldig stor del av idretten vår.

    3. Plankekast
    Mål: Holde stabiliteten i kroppen hele veien.Og det blir knebøy for den andre personen 😉

    Kom gjerne med spørsmål om det er noe du lurer på!

    -Tvillingene

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: