Graz

– Camilla –
Nå er jeg hjemme igjen fra konkurransen i Graz. Et stevne som ikke gikk som planlagt.

Kortprogrammet var en katastrofe. Det ønsker jeg egentlig bare å forbigå i stillhet, men kort oppsummert:  Jeg gjorde mange feil og veldig store feil. Det var utrolig kjipt å gå så dårlig. Jeg tenker jo etter et sånt løp at jeg ikke kan legge ned så mye arbeid, hvis jeg ikke klarer å levere bedre i konkurranse. Det er faktisk ikke greit, men hjelper lite å si for løpet er allerede gått. I en sånn situasjon må jeg bare legge løpet bak meg fortest mulig og se fremover.

Jeg kan trekke frem flere positive ting fra friløpet. Jeg gikk for 6 triple, en trippel mer enn jeg gjorde i Finland. Til tross for fall på flippen, fikk jeg den godkjent rotert! Og det er første gang, så det er jeg veldig fornøyd med.

Jeg klarte tre triple som jeg er fornøyd med; to salchower hvorav en var kombinert med toeloop, og en trippel slynge – dobbel axel sekvens. Dobbel axel alene var helt ok, og jeg fikk riktig level på 3 av 4 piruetter/trinn. Det som irriterer meg er toeloopene. Jeg klarte ikke noen av dem.

Camilla Gjersem - V
Bilde fra Askerstevnet – Foto: Vanda Malvig

Friløpet var ikke helt optimalt, men det var vesentlig mye bedre enn kortprogrammet! Det var uansett fint å gå opp noen plasser. Jeg lå på 21.plass etter kortprogram, og ble 12. i friløpet, som ga meg en 16.plass sammenlagt.

Jeg ble spurt om å gå show på galaen!
Så etter friløpet måtte jeg tenke på hva jeg skulle gå til. Vi som kommer fra Norge har normalt ikke egne showprogram. Så etter friløpet gikk jeg bort til Jorik for å spørre om hjelp til å finne musikk. Han foreslo at jeg skulle gå til “I put a spell on you” av Annie Lennox, så da ble det den. Det var tross alt litt Halloween-aktig og passet til den røde langprogramdrakten min.

Foto: Hans Oberlaender
Foto: Hans Oberlaender
Foto: Hans Oberlaender

De som gikk show på galaen var: amerikanerne, russerne, Jorik fra Belgia, et finsk isdanspar, to fra Østerrike og meg. I tillegg var det lokale løpere, og fashionshow.

Det var utrolig gøy å få lov til å gå. Jeg hadde planlagt de første tre elementene, men deretter improviserte jeg for det meste. Tenkte jeg bare skulle stoppe når musikken stoppet. (Bra plan) Det kom så mange flere enn jeg hadde forventet. Nesten hele hallen var full! Så moro at det var skikkelig stemning i hallen. Det er helt annerledes å gå show. Det er helt mørkt i hallen og man har en spotlight på seg. (Dvs. alle ser deg, men selv ser man ingenting).

IMG_6356.JPG
Jason Brown
Jorik

Det er aldri gøy med nedtur i konkurranse. Jeg snakket med Anne Line og kjæresten hennes på Facetime på kvelden etter kort. Jeg likte det de sa: “Det fine med en dårlig dag er at den også tar slutt”.

Til tross for en dårlig konkurranse hadde Berit og jeg det koselig på tur. Treningene mine var gode. Den første dagen spiste vi på en italiensk restuarant, men der tok de kun kontanter. Deretter prøvde vi oss på Hooters. Den lå like ved hallen og var på veien til hotellet, så vi endte opp der noen ganger. Etter showet tok vi også med oss Lise dit:)
IMG_6331.JPG

For de som ikke kjenner til Hooters-konseptet. Så så det slik ut på veggen. Bilde fra etter kort. Hun dama som serverte oss var svært lettkledd og store deler av utseende hennes var kjøpt.


Her er video fra showet. Det er Jorik, et amerikansk isdanspar og Jason Brown som jeg filmet. Han ene russeren som var rundt 13 år gjorde trippel lutz-trippel slynge – trippel- slynge kombinasjon!! Det var helt sykt. Det fikk jeg ikke på film da.

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

