LTH (VIDEO)

-Anne Line-

I tillegg til å satse på kunstløp er jeg student ved Lunds Tekniska Högskola. Jeg leser sivilingeniør  i informasjon og kommunikasjonsteknikk-programmet, noe jeg synes er veldig spennende. Jeg startet høsten 2014 og er deltidsstudent. I starten var veldig utfordrende, men nå går det bedre.

IMG_0794

Jeg liker meg veldig godt på LTH. Det er herlig å bli kjent med andre studenter. Det er ikke alltid jeg er så mye på skolen da trening er første prioritering, men likevel synes jeg det er viktig å ha skole ved siden av kunstløp satsningen. Det er ikke bare kroppen som får trening, men også hjernen får en del trening når jeg jobber med matte.

Til nå har jeg lest programmering, matte, metodik,samhälls aspekter, og i denne perioden leste jeg om kommunikationssystem. Kursene foregår på svensk, men det har jeg blitt vant til ettersom jeg gikk hele vgs i Sverige.

Forrige mandag hadde vi elevkonferens der vi viste frem hva vi har jobbet med de siste ukene. Gruppa mi skrev en rapport om Software Defined Network.

InfoCOM_SDN
Bilde: Anders Borgström

Det var også lærerikt å høre om hva de andre gruppene har lest om. I dag hadde jeg skriftlig eksamen i kommunikasjonssytem. Det er så deilig å være ferdig med den! På mandag begynner en ny kurs: Kognition.

De første ukene 5 ukene er det nollningsperiod på LTH. Under nollningen er det aktiviteter og elevene går ofte runt i overaler. Jeg gikk glipp av nesten alt i fjor , men fikk med meg Cheerleding-konkurransen i begynnelsen av fjor høst.  Det var sikkelig gøy, og vi i data & info-com vant.

IMG_0923

Håper dere har hatt en fin dag!

 

Leave a Reply

