Sick of being sick

-Camilla-

Noen ganger dukker det opp ting som ikke er i henhold til planen. Som for eksempel det å bli syk.

Jeg er egentlig aldri syk, og hvertfall ikke i sesong. Så dette er ganske nytt for meg.
Sist jeg var ordentlig dårlig var da jeg var på sommerferie i Spania i 2014, og det var den ene uka jeg hadde treningsfri hele året. Egentlig perfect timing til å legge inn en sykdomsperiode. Før det har jeg heller egentlig ikke vært noe syk.

Nå har jeg fått bihulebetennelse. Det begynte på lørdag, og har hatt utrolig vondt i hodet, vært tett, hatt vondt i tennene, vond hals, følt meg slapp og rett og slett ikke vært i form. Jeg lå hele søndagen og håpet jeg ble frisk til jeg skulle begynne å trene på mandag.

Det skal en del til før jeg sier at jeg ikke kan trene. Jeg lå både mandag, tirsdag og i går dro jeg til legen. Jeg hadde mistet nok trening. Jeg måtte jeg bli bra. ASAP!

Legen ga meg en antibiotikakur, og han sa at jeg måtte fortsette å ta det med ro i noen dager til uten trening.

Sånn her reagerte jeg.
258007o

Jeg hadde allerde mistet 9 treningsøkter til onsdag, og måtte gå glipp av både torsdag og fredag?!

NOOO WAY!

Jeg skal i konkurranse neste uke. Det sa jeg til han også. Men legen forklarte at for at kuren skulle ha en effekt så måtte jeg ta det med ro. Dersom jeg tar det med ro, vil det minske risikoen for at jeg får det igjen, og jeg blir fortere frisk. Jeg skjønner jo hva han sier, jeg bare misliker det sterkt.

Jeg har lagt en plan med trener for hvordan vi skal løse det på best mulig måte, så da krysser vi fingrene for at det fungerer.

Nå er jeg på bedringens vei 🙂 og jeg gleder meg til jeg skal gå på isen igjen!

Stay healthy, folkens!

For det er så sinnsykt kjedelig å ikke få gjort det man vil pga sykdom.
IMG_6300.JPG


IMG_6301.JPG

Jeg ønsker imidlertid Anne Line lykke til i dag! Hun går løp i Bulgaria. Tvi tvi!

-Camilla

 

 

 

 

 

Leave a Reply

