Finlandia Trophy (VIDEO)

Finlandia Trophy 2015
I helgen hadde vi begge vår internasjonale sesongåpning i Finland. Det er ikke så ofte vi har vært på samme internasjonale stevne tidligere, så det var ekstra gøy at vi endelig fikk dratt på tur sammen! (Utenom Nordisk, så var vel sist i Italia i 2012)

Klikk på videoen under for å se oppsummering fra deler av programmene våres, pluss litt til.

Finlandia Trophy from Camilla Marie Gjersem on Vimeo.

Anne Line:
Totalt sett er jeg fornøyd med første konkurranse denne sesongen. I kort gjorde jeg  6/7 elementer veldig bra. På det syvende elementet gikk det litt for fort og plutselig var hoppet borte. (floppet) Der gikk 5 poeng, da dobbel slynge ikke er et gyldig element i senior.

I lang kjempet jeg veldig bra gjennom hele programmet, fikk med meg noen gode elementer og noen mindre bra elementer. Fremfor alt behøver jeg litt mer rutine på å gå lang og jobbe med programmet. Det falt litt sammen når jeg tenkte for mye på det tekniske.  Jeg fikk 134,29 og kom på en 8 plass. Det er jeg fornøyd med.

Camilla:
Jeg er egentlig ikke fornøyd med noen av løpene. Jeg hadde flere feil i begge programmene. I kort synes jeg likevel at jeg klarte å kjempe meg gjennom programmet, og fikk god kvalitet på noen av elementene. Jeg fikk 45,92 og lå på en 11.plass etter kort.

I lang var det veldig opp og ned. Rundt annethvert element var som det skulle. Ingen av løpene var katastrofe, men det var likevel ikke bra nok til at jeg kan si meg fornøyd med konkurransen. Men jeg er fornøyd med at jeg flere ganger klarte å komme raskt tilbake, rett etter et ustødig element, og det er alltid greit å ta med seg videre.
Jeg fikk 81, 13 poeng i lang og det ble totalt: 128, 05 og 13.plass.

Jeg har mer å gå på og har en ny mulighet allerede om noen få uker da turen går til Graz.

IMG_6174.JPG
Vi har kun positive ting å si om selve stevnet! Det var mange som kom for å se på! Det er ekstra stas å gå når stemningen i hallen er så bra, og når publikum heier på alle sammen.

IMG_6114.JPG
Bilde fra en hyggelig middag med Team Sverige;  Alexander Majorov og Joshi Helgesson.

IMG_6109.JPG
IMG_6145.JPG

Hvis du vil se hele program, så ligger det på Youtube: Søk Anne Line/Camilla Gjersem Finlandia Trophy 2015.

Er det noe du lurer på om oss eller vår idrett?  Kommenter her, eller spør oss andre steder der vi er; FB, Insta, DM osv. Vi svarer på alle spørsmål i en video neste gang vi er sammen.

Leave a Reply

