Konkurransehår – MAKESTYLE

#sponset

Vi har fått produkter fra Makestyle, og vi bruker de til å sette opp konkurransehåret. (se bildet)

-Krølltang – Mast Vol. 1

-Rettetang – Gizmo Straightener

-Hårbørste – Ricci Grande

-Hårklyper – Alligator hair clips

IMG_5087

Produktene finner du her –> https://makestyle.no

Ricci Grande hårbørsten er så digg å bruke! Jeg brukte aldri hårbørste før, men har begynt å bruke det nå. Jeg liker den så godt! Jeg bruker den til å sette opp håret, og under føning (håret mitt tørker ikke med mindre jeg føner det.)  Hårbørsten er laget av naturhår, og det skal visst være skånsomt for håret.  I tillegg synes jeg den er veldig god for hodebunnen.

Hårklypene – Alligator Hair – er et “must” for å ha orden på håret når jeg styler det! Jeg blir også mer effektivt når jeg setter det opp.

I kortprogram har jeg en hestehale med krøller. Kortprogrammet er lekent, og jeg må kunne svinge på hestehallen. #hairography 😉
2014Neb-LS-C08A0984

I det nye friløpet skal jeg ha “rufsetopp.” Jeg har måtte trene på å lage en rufsetopp.  Først og fremst fordi jeg aldri har gjort det før, men også fordi jeg må kunne sette opp håret effektivt. Håret må også sitte godt nok slik at det fortsatt sitter når jeg beveger meg på isen.

For de som ikke vet hva jeg mener med rufsetopp; Jeg begynner med at jeg krøller håret med MAST VOL. 1. Noen ganger krøller jeg håret med rettetangen. Begge deler fungerer.
Deretter setter  jeg opp øverste og nederste halvdel av håret i hver sin hestehale. Jeg tvinner noen av krøllene og setter inn spenner (mange spenner), til det har blitt en “rotete topp.”

 Både krølltangen og rettetangen blir fort varm og på begge kan man regulere varmen selv opp til 230 grader. Det morsomme med rettetangen er at den vibrerer! Det er en funksjon som kan slås av og på. Vibreringen gjør at pleieproduktene man bruker i håret (feks varmebeskyttende) trenger seg inn i håret, og håret blir mindre slitt.

 

Leave a Reply

