Sesongens første landslagssamling

Sesongens første landslagssamling begynte i forbindelse med møte med Yuna Kim på torsdag.

På fredag hadde vi først map 1080-test på Olympiatoppen og møte etterpå. På kvelden gikk vi kortprogrammet foran uttakskomiteen i Norges Skøyteforbund for å vise programmet. Ingen av oss har nye kortprogram i år.

På lørdag hadde vi gjennomgang av nye regler, men var mer litt presiseringer. Vi viste frem det nye friløpet, det var vanlig istrening og vi hadde fysiske tester på slutten av dagen.

Startposisjon i lang

-Anne Line-
Det er alltid spennende å vise nytt program. I år går jeg for en ny sjanger i langprogram noe jeg har gledet meg til å vise frem. Musikken jeg går til er “Stromy weather” av Etta James, og det er alltid greit å få feedback etter gjennomkjøringen. Det er tidlig i sesongen, så programformen er ikke helt på plass ennå, men uansett så er det deilig å komme i gang.
11920487_10156006311715301_1254696967_n

-Camilla –
Jeg synes det også var fint å få feedback både på den fysiske formen gjennom testene på fredag og lørdag, men også på konkurranseprogrammene. Kortprogrammet var veldig fint, og jeg er heller ikke i programform ennå i friløpet. Det er nytt, og det tar litt tid før jeg har fått gått det inn 100%, men jeg fikk positive tilbakemeldinger på hvordan programmet er lagt opp og hvordan type program jeg har valgt. Jeg har tidligere valgt mer klassiske stykker i friløp, men i år går jeg for en blanding av flørtende jazz og morsom storbandsmusikk som avslutning. Kan si at det er mer krevende fysisk, ettersom musikken bare tar mer og mer av, og tilsvarende må jeg gjøre. Jeg hadde ikke gått et fullt friløp før samlingen, så helt på slutten fikk jeg både syre i armer og bein. Etter istrening og tilbakemelding, dro vi tilbake på Olympiatoppen for å teste spenst, hurtighet og 3000 m.

 I dag har vi hatt fri. Vi har slappet av, og vi spiste lunsj ute sammen med mamma for å feire at Anne Line fikk toppkarakter på eksamen i programmering. I kveld reiser hun hjem, og vi er ikke 100 % sikre når neste gang vi sees. Trolig en gang i oktober.
11921996_10156006311730301_1218537065_n

Håper alle har hatt en super helg!

 

Leave a Reply

