Oslo Reptilpark

Jeg skrev i et tidligere innlegg; http://dobbelgjersem.playblogg.no/2015/08/02/life-begins-at-the-end-of-your-comfort-zone-2/ , at jeg var livredd for slanger og at hvis noen ville til reptilparken så var det bare å gi lyd.

Haha, så Kristian meldte seg, og vi dro etter en forelesning ettersom Oslo Reptilpark er like ved fakultetet.

Jeg trodde virkelig ikke at jeg skulle tørre å holde en slange, og jeg var fortsatt ikke sikker da vi gikk inn i parken. Det første jeg ser er en gigantisk tigerpytonslange, og jeg ble så nervøs bare av tanken på å røre en slange. Det var så utrolig mange forskjellige bur, og det var slanger av alle størrelser. De verste var de sykt tynne slangene! Mest fordi de bevegde seg så fort! De store var også ekle, men de rørte nesten ikke på seg. Det var så vidt jeg turte å gå helt bort til glasset for å se inn i buret.  Så etter å ha sett på ulike slanger og edderkopper (synes ikke edderkoppene var skumle), så skulle vi holde en ballpytonslange. Den var heldigvis akkurat passe størrelse. Ikke for stor eller for liten. Jeg er stolt over å si at jeg klarte det! Jeg skulle ikke gå inn i parken uten å gjøre det.

  
Det var verdt det! Tror ikke jeg skal gjøre det igjen, men slanger er litt mindre skummelt nå.

Leave a Reply

