Go beyond. Create tomorrow

Jeg er stolt av å være ambassadør for Undoms-OL på Lillehammer.

Nå er det under 200 dager igjen til Youth Olympic Games (YOG) på Lillehammer. YOG er ungdommens olympiske leker, og arrangementet går 12-21. februar 2016 på Lillehammer. Det kommer til å bli en stor folkfest, der 1100 unge utøvere (15-18) fra 70 nasjoner skal konkurrere i 70 medaljeøvelser.

TellUs_10921_277_large

Klikk her –> http://lillehammer2016.no/2014/10/14/anne-line-gjersem-blir-ambassador/

Jeg har selv deltatt på EYOF  (European Youth Olympic Festival) og vet hvor inspirerende det er å delta i store mesterskap. Det var min første olympiske opplevelse, og det var ikke bare mange forskjellige nasjoner som var samlet, men også mange forskjellige vinteridretter. Jeg var vant til å reise alene til internasjonale konkurranser, og nå hadde jeg plutselig et helt lag jeg kunne være sammen med. Lære av, heie på og et lag som kom for å se på meg når jeg gikk. Jeg var den del av TEAM-Norge, og vi feiret alle de norske prestasjonene sammen. Jeg kom hjem med en svært god erfaring, mye motivasjon og bronsemedalje.

I YOG skal utøverne gjennom Learn & Share program, et unikt læringsplatform, der deltakerne skal få kunskap om sunne verdier. Dette er noe helt nytt i YOG.  Ved aktivitet og lek skal deltagerne lære om blant annet personlig utvikling, helse, velvære og de olympiske verdier.

Det kommer til å bli en veldig spennende kunstløpkonkurranse. Mange av verdens beste i kunstløp er svært unge og det er ingen tvil om at det blir internasjonalt toppnivå og verdensstjerner på isen i Hamar OL-amfi. Det er bare å glede seg til ungdoms-OL på Lillehammer.  Velkommen til ungdoms OL på Lillehammer.

 

 

Leave a Reply

